Strojovna


Už uplynulo pár neděl od doby, kdy jsem poprvé usedl do sedla jednokolky a vydal se poznávat svět z poněkud odlišné perspektivy. Samozřejmě až po absolvování nekonečných pokusů o osedlání tohoto zvláštního přibližovadla. Za tu dobu se mi jich doma zabydlelo hned několik. Chtěl bych o nich tedy krátce popovídat. Každý z těchto strojů má svá specifika. Vedle technických blábolů se  vynasnažím vypotit i něco málo z jejich „života”.


14 komentářů:

  1. Teda ten rafek me dostal, to musi byt pri brzdeni fakt neprijemne. Po precteni vsech tech drobnych neprijemnosti u teto uni se cim dal vic rysuje koupe jineho modelu ... uz si kvuli tomu pro jistotu zakladam paypal ucet:)

    OdpovědětVymazat
  2. U toho nového modelu to nedělá. Do toho Oraclu asi nepůjdu. Přece jen kotouče na jednokolce mi z praktického hlediska přijdou zbytečné. Zkusím se optat, zda by mi neposlali jen zapletené kolo, pedály, objímku a rám a zbytek bych tam naházel z 29". Tím dostanu dvě jednokolky a ta 36" mě vyjde asi na 9 500 i s dopravou. Bude to QX Series Aluminium a brzdu tam dám tu co mám teď. A pokud to nepůjde, půjdu do stejného modelu a koupím celý set. Aspoň pak budou náhradní díly :)
    Jo a kliky KH Moment Dual už se nevyrábějí. Momentálně probíhá jednání mezi německým a dánským UDC o uvolnění jedné sady z dánského skladu. Pokud za dopravu nebudou chtít majlant, vezmu si je. Oni totiž do ČR nezasílají, šmejdi.

    OdpovědětVymazat
  3. No jen aby, evidentne to bastli, jak to jde:)
    Tak proc si nekoupis ty nove KH Spirits? V nemeckem UDC stoji stejne. Sice nejsou tak bytelne, ale to muze mrzet leda nejake skokany a ne nekoho s 36".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mě se tam nelíbí ta příruba pro kotouč...

      Vymazat
    2. :-D No je pravda, ze kdyz ho tam clovek nema, tak to trochu rusi, ale to bys za chvili prestal resit. Navic bys v pripade pozdejsiho zajmu o kotoucovou brzdu (vsak u nich jednou vsichni skoncime;) ) nemel problem s jejim pridelanim. Staci koupit ten spodni domecek od Nimbusu a tradaaa.

      Vymazat
  4. Ehm, to asi ne, páč ten kotouč je u KH venku a Nimbus a QU-AX ho mají vevnitř. KH 36" za nechutný prachy fakt pořizovat nebudu takže je mi to "nachystání" na pytel. A stejně se mi ten venkovní systém nelíbí. Jsi pak moc závislý na jejich speciálních dílech. A po estetické stránce je to hrůza. Daleko lepší je podle mě klasická příruba na náboji tak jak jsme na to zvyklí u kol. Strčíš tam prakticky cokoliv - od kotouče za tři stovky až po ty nejdražší modely.
    Ale pokud budou chtít za poslání těch Momentů těžký prachy, asi se pro ty Spirity přece jen rozhodnu. A nebo se na ty dvojité kliky vykašlu úplně a bude po starostech :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslis, ze by mi takova vec, jako koutouc venku/uvnitr unikla;)? Ja uz se o to zajimal a je to normalne kompatibilni. Na foru najdes X fotek, jak si lidi na obyc uni koupili Spirits kvuli prichyceni kotouce a Nimbus d'brake pro trmen a vesele brzdi. I v GB UDC maji v popisku u Spirits: "For frames without IS brake mounts, you can use the Nimbus 'd'brake' Disc Brake Mount to fit a disc brake." Ten kotouc zvenku se mi take nelibi, ale je to jedina cesta, jak mit kotoucovku na stavajici uni, ktera nema stred pro prichyceni kotouce.
      No uvidis, ale zbytecne bych si za ne moc nepriplacel...

      Vymazat
    2. No jo tak jsem se spletl :)
      Nevím no, kotoučům jsem nikdy nějak extra nefandil a dokud to půjde, zůstanu u véček. Nechci vypadat, že se kotoučům bráním za každou cenu, to ne, ale úmylsně přecházet na kotouče nehodlám jak na současném kole, tak ani na stávající jednokolce.
      Psal mi týpek z německého UDC. Kliky budou. A budou stát stejně, tedy 75 EUR. Už se na ně těším.
      Jak to vypadá s tvojí 29"? Nepůjdeš ty raději do KH? :D

      Vymazat
    3. V pondeli (pokud se zitra nezrasim) budu mejlovat na vsechny strany a uvidim, jak to nakonec dopadne. KH nehrozi nebot jak uz jsem psal, nejprve musim zjistit, jestli mi ta velikost vubec bude vyhovovat a teprve pak muzu uvazovat o necem lepsim. A KH bych si stejne nevybral, Oracle je meho srdce sampion;)

      Vymazat
    4. No jo, Oracle je pěknej i v 36" provedení :). Věř, že se ti 29" bude líbit (co se jízdních vlastností týče). Já třeba, když teď sednu na 20", připadám si hrozně směšně a vůbec mě to na ní nebaví. Pokud neholduješ všelijakým flat a street kouskům, je větší průměr kola vždycky lepší...
      A s krátkýma klikama (125 mm) to fakt švihá :)

      Vymazat
    5. Jakmile se na ni poradne naucim, tak mi i ta 24" obavam se bude pripadat zcela nepouzitelna. Ja a flat a street kousky, ha ha:) Na rovince to s takovejma kratkousema musi byt parada, ale pak aby clovek pri kazdem prudsim stoupani potupne slezl a tlacil to:)

      Vymazat
    6. Asi tak. Dneska nechápu, jak jsem mohl ujet s 20" 25 kilometrů. Člověk šlape a šlape a prakticky stojí.
      A tady na jižní Moravě jsou kopce nedostatkové zboží takže...
      Stejně pokud přijde prudší a delší kopec, tak to tlačím tak jako tak. Jakmile člověk ztratí rychlost, je to v pytli. A s krosnou na zádech se nebudu za každou cenu lopotit do kopců. Když to půjde, vyjedu to a když ne, prostě z toho slezu. Svět se nezboří...

      Vymazat
    7. Prsi, takze jezdit se bude az zitra:)
      Ja se driv snazil vyjet vsechno, makacka do kopce me celkem bavi (kdyz neni 30 stupnu), ale po kolenove anabazi se je snazim setrit a prudsi stoupani radeji pesmo. Na te tve ceste bude urcite dobre stridat vsechny mozne typy pohybu, aby telo bez problemu vydrzelo co nejdele, takze chuze do kopcu bude urcite rozumna...

      Vymazat
    8. Tady bylo celej den jak v pařeništi.
      Tak já jsem z kola zvyklej podřazovat a šlapat více-méně na pohodu, což tady jaksi nejde. Takže se mi to do toho kopce ani moc nechce rvát.
      A s krosnou na zádech to bude platit dvojnásob. Nemá cenu se někde trápit v kopci, když má člověk před sebou třeba ještě nějakých 1 400 kilometrů.

      Vymazat