čtvrtek 20. března 2014

Už vím jak vypadá kevlar :)


Jelikož jsem včera neměl čas vyzkoušet nové kliky, rozhodl jsem se dnes oželit servis kola a místo toho si udělat krátkou testovací projížďku. Počasí skoro jak v létě, proč toho tedy nevyužít?
Výprava byla vskutku krátká. Až moc. Spíš jsem se prošel.
Asi dva kilometry od domu mi začalo někde škrtat o cosi plášť. Asi dvě sekundy poté se ozvalo zasyčení a byl jsem s ráfkem na zemi. Ihned jsem si pomyslel, že jsem musel najet na něco hodně ošklivého, když kolo ušlo tak rychle. Jenže skutečnost byla jaksi někde jinde. Tohle se mi za celou kariéru kol plněných vzduchem jakživ nestalo. Utrhl jsem patku pláště! Píchlé kolo opravím s rukama za zády a s hlavou pod vodou, ale na tohle jsem fakt krátkej. Takže uni na rameno a šlo se domů. Ještě že jsem jel bez báglů a že se mi to stalo takhle blízko...




Nepřijde vám to divné? Zrovna včera mi došel nový plášť a dneska ten starý odešel do věčných lovišť. Nu což. Přitom jsem v tom neměl moc velký tlak - asi 270 kPa, páč jsem jel nalehko a v terénu. Defekt se paradoxně objevil pod údaji o minimálním a maximálním tlaku. Tenhle plášť je opleten hustěji než většina běžných cykloplášťů a tudíž snese tlak až do 550 kPa. Asi to bylo únavou materiálu. Je to ale škoda, páč mohl ještě pár set kilometrů vydržet.
Tak jsem byl opět přinucen zásahem vyšší moci a udělal co je správné. Tedy vyměnil staré za nové. Nemůžu si pomoct, ale ta jednokolka mi teď přijde fakt moc hustá :)
  

A ještě srovnání "před" a "po", resp. "po" a "před". Jen foťák jaksi nedokázal pochopit, že nechci fotit trávu :)


4 komentáře:

  1. Neni takovy defekt obvykle zpusobeny nizkym tlakem protoze rafek tlaci na pneu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vem to logicky - výraz "ráfek tlačí na pneu" je už sám o sobě divný. Přece když tam máš jakýkoliv tlak, tak ráfek tak jako tak tlačí na pneu. V tom je princip držení tvaru. Podle mě to bylo opotřebení. Zvláštní, ale pořád jen opotřebení...

      Vymazat
    2. No me to prijde alespon zkusenost s kolobezky a maleho kolecka je takova ze se tohle stane kdyz je maly tlak a myslim ze pri vysokem tlaku rafek netalci tolik na pneu ale lezi vic na dusi. Takze pokud jsi mel mensi nez min doporuceny(predpokladam ze ale na jedno kolce bys mel mit vetsi protoze cela vaha je jen na jednom kole) tak bych ocekaval ze se stane neco podobneho (u me tedy rafek jakoby rozrizne pneu).

      Vymazat
    3. Hmm, zajímavé. Jenže při vyšším tlaku uvnitř duše je i vyšší tlak pneumatiky na ráfek. Máš pravdu, že při extrémně nízkém tlaku hrozí zničení pláště, ale to už musíš jet po ráfku, což u jednokolky nejde, páč už při tlaku kolem 1,5 baru se na tom prakticky nedá udržet - mám na mysli konkrétně tento plášť. Objemné pláště se naopak schválě podhušťují kvůli odpružení.

      Vymazat