sobota 7. března 2015

Přední nosič a problémy s ním spojené

V předchozím článku jsem se zmiňoval o výrobě úchytů pro cyklonosič. Vzadu ničemu nezavazel a tak jsem jej přemontoval dopředu, abych zjistil, zda mi nebude jeho šířka překážet a jestli je vůbec možné s tímto nějak kloudně jezdit. S nosičem samotným problém nebyl. Po pár kilometrech jsem si na něj zvykl. Potíže nastaly až při přidělání stanu, který hodlám vepředu vézt společně s jedním vakem s oblečením. Náklad byl moc široký a dost mi při jízdě vadil. Navíc i přes přikurtování třemi popruhy se náklad hýbal do stran. A to tak, že velmi. Mám „jen” deset popruhů, tedy na každý vak dva. Není to otázka financí, ale nervů při nakládání. Čím míň toho budu muset zapnout a zavázat, tím líp. Takže si nemůžu dovolit dávat jich stopadesát na přidělání jedné kraviny. Nezbývalo tedy než se vrátit zpět k pomyslnému rýsovacímu prknu.
Navrhl a následně jsem vyrobil takové vedení pro náklad vepředu. Má hned dvě funkce. Zabraňuje přečuhování přes okraj nosiče, takže mi při jízdě nic nepřekáží. A náklad je stabilizovaný. Stačí dva popruhy (možná to dotáhnu až na jeden) a ani se to nehne. Zarážky na konec nosiče nejsou třeba. Navíc se na to teď díky váze vepředu docela dobře nasedá. Ale to je jen dočasné, páč až přibyde i zadní nosič s nákladem, bude to s osedláváním ještě horší než nalehko. Na to se fakt netěším...

Vylepšení pro přední nosič. 67 gramů / kus.

Stan bych tedy měl vyřešený. Další problém ale nastal, když jsem přidal druhý vak. Ať popruhy utáhnu sebevíc, stejně se mele do stran. Musím tedy vymyslet, jak na to. Napadlo mě našití suchých zipů na spodní stranu vrchního a vrchní stranu spodního vaku a následné podlepení švů, aby byla zachována jejich vodotěsnost. Na hoře by pak byly očka, kterými by se vrchní vak přikurtoval k T-Baru. Ale vůbec se mi do toho nechce. Nicméně to budu muset nějak vyřešit, protože v rámci vyváženosti nákladu potřebuju dopředu dostat alespoň pět kilo. Čím víc tím líp. A čím jednodušeji, tím ještě líp.

Původní neúspěšná koncepce. Jedna z mnoha.

Nynější stav (zatím jen poloviční náklad)

Vzadu povezu jeden velký vak nahoře na nosiči. V něm bude můj megavelký spacák. Další dva vaky budou po stranách. Už jsem je zkoušel a nikde to nevadí. Spacák má dvě kila, postranní vaky budou mít plus mínus stejně. Takže dohromady bude zadek vážit něco kolem šesti kil, možná víc. Předek čtyři až pět a batoh do sedmi kilo. Dohromady tedy 17 - 18 kg. No už vidím, jak s tím funím do kopce a jak budu podělanej při jízdě z kopce :D
Dneska jsem si dal testovacích 80 km se 40l batohem a stanem na nosiči. Dohromady jsem vezl něco kolem šesti kilo. Šlo mi hlavně o náklad vepředu. Na jízdu samotnou to zatím vliv nemá. Jelo se celkem hezky a až na unavený konec to bylo super. Jsem holt chcíplotina chcíplá.

Z dnešního výletu. Zapomněl jsem doma světla...

S výrobou úchytů pro druhý nosič jsem v 50%. Do příštího víkendu bych to chtěl dodělat a začít nakládat. Taky už jsem prakticky dokončil seznam výstroje pro Druhou výpravu a nakoupil nějaké vybavení. Všechno časem vypustím na blog. I ty zápisky z Cesty. Dal jsem si zas nějaké to volno :)

1 komentář:

  1. Ahoj Tommy, a nešlo by využít ta děrovaná "vylepšení pro nosič" ke kurtování nákladu?

    OdpovědětVymazat