Oslovil jsem tedy souseda, strojaře, vinaře, kamaráda a cykloparťáka v jedné osobě a dal mu bojový úkol. Po pár týdnech se dostavil tento fantastický výsledek.
Celý systém je podobný tomu v odkazu. Originální šrouby z Véček byly nahrazeny užšími, aby jse šlo namontovat do závitu v rámu. Pro tyto užší šrouby bylo potřeba udělat speciální lože, aby mezi šrouby a čepem čelisti nebyla vůle. Brzdy jsou tedy přišroubovány každá jedním obyčejným šroubem. Žádná změna průměru ani matičky.
Poté bylo potřeba vyrobit podložku, o kterou se bude opírat napínací pružina brzd. Tato podložka je vyfrézovyná do tvaru písmene L, přičemž její kratší strana slouží jako zarážka.
A nakonec držák pro brzdovou páčku - to je vlastně kopie originálního držáku, ale tento je mnohem kratší, aby se vešel na "Air Saddle". Sedlo má totiž uprostřed dva šrouby, které by dlouhému držáku vadily.
Příprava na lakování držáku páčky |
Jako z továrny a přitom o čtyři stovky levnější :) |
Detail uchycení - krásně jdou vidět zmiňované prostřední šrouby. |
Kompletace brzdových čelistí. |
Lože pro úzký šroub. |
Následovala cyklistická klasika - montáž bowdenu, lanka a pak to celé seřídit.
Hotovo. Vlastně ne. Ještě mi na lanku chybí prachovka... |
Hned po vyjetí z výrobní linky. Ani jsem se nestihl převlíknout do sportovního :D |
Zatím nikde nic nepíská, ale to bude asi tím, že jsem s tím intenzivněji nebrzdil. Nechal jsem tam původní špalíky. Uvidíme, jak si povedou. Pokud neobstojí, dám tam trojsměs, kterou používám na kole a jsem s ní maximálně spokojený.
PS: Možná ještě trochu zkrátím bowden, aby tak netrčel dozadu...
Už abych brzdil taky! :) uděláme příští víkend test? Aspoň 70km :D (pokud bych stihl objednat díly z Německa, víc jak 40km na tom mým sedle nechci).
OdpovědětVymazatPříští víkend určitě ne. Žádný hokej, žádné ježdění, žádná stavba trailu. Budu sedět doma a smolit seminárky... Už se mi to hromadí. Ani dneska jsem nestihl co jsem plánoval. Za chvilku ti pošlu ten inventář.
VymazatNo vida, tak uz muzes pohodlne sjizdet i prudsi kopce. Ted jen, aby se nahodou neco nevylomilo (prasknuti navarky by byl asi nejvetsi problem). Ja si vcera pri jizde zase uvedomil, ze bez brzdy uz bych byl ztracen, pribrzduji si skoro porad.
OdpovědětVymazatTakze ty mas tu podlozku zarazenou o navarku ze spodu?
Na novou uni si zase budu muset poridit ten uchyt pod sedlo na packu brzy - ta cena za kousek kovu je fakt nehorazna:(
Budu si na to muset zvyknout.
VymazatNe, podložka dží zvrchu. Jsem to tak nějak nešikovně nafotil.
Jo no, nechutnost. Kousek duralu, bo z čeho to je, a chcou za to 4 kila...
Zatím jsem to zkoušel jen na rovince. Je to zvláštní pocit :)
To já ji chci používat jen u těch prudších nebo delších krpálů. Stejně si myslím, že na tom nemůžeš brzdit nějak vehementně, páč bys nejspíš přepadl. Uvidíme jak dlouho to vydrží...
Na poradne prudkem kopci brzdis vehementne;)
Vymazat