sobota 4. května 2013

Je potřeba upravit trasu

V současné době probíhá kompletní předělávka trasy, neboť se zjistilo, že původní návrh je z časových důvodů neuskutečnitelný.
Abych to uvedl na pravou míru: Trasa povede převážně po cyklostezkách. Od pěších stezek jsem prozatím upustil, protože s tím přetěžkým báglem na zádech by to asi neklaplo. Takže se budu snažit vést trasu po asfaltových, štěrkových, šotolinových či lesních cestách. Na silnicích už s jednokolkou není takový problém takže i na ty občas dojde. Ale opravdu jen pokud to bude nutné zlo. Pravděpodobně se trasa taky prodlouží o Jeseníky, aby to bylo skutečně kolem celé republiky.
Takže mě čeká další mravenčí práce v podobě civění do cykloatlasu a následného bouchání trasy do PC za účelem zjištění převýšení a přesné vzdálenosti. Slůvko "přesné" berte samozřejmě s rezervou. Jde jen o to, zda to bude 1 700 nebo třeba 1 900 km. Na desítky se nehraje. Stejně pak konečný výsledek bude úplně někde jinde. To bych se nesměl znát...
Popravdě už jen na té mapě je to šílená dálka. Na kole by to byl krásný výlet. Uvidíme, zda to na jednokolce půjde alespoň přežít :)
Nejvyšším bodem nadále zůstává Sněžka, na kterou se bude podnikat pěší výšlap.

Původní trasa


Nicméně k problémům je třeba se stavět čelem, zabrat a vydržet. Lidé na to mají vesměs stejný názor - "Je to šílenost, ale držím pěsti!" :D Někteří ale pochybují už jen o zahájení výpravy (proto jsem sem dal to počítadlo). Něco vám povím. Když o něčem dlouze přemýšlím, nakonec to stejně udělám. Původně tohle mělo být uskutečněno na kolech, ale poté jsem si (po dlouhém přemýšlení) pořídil jednokolku a plán se změnil. Následoval vznik blogu a od té doby se krůček po krůčku přibližuje start. Takže pochyby nejsou na místě...

Celá výprava by neměla trvat déle než měsíc. Při 1 800 km je to kolem 60ti km denně. Ideálně bych si to představoval tak na 20-25 dní, což je nějakých 80-90 km denně. Je to hodně, ale po padesátikilometrových dávkách by z toho za chvíli člověku asi přeskočilo :)


Část původní trasy je dostupná zde. U Firefoxu jsou na stránkách s mapou občas trochu problémy se zobrazováním. Pokud se tak děje, zkuste trasu zobrazit v jiném prohlížeči.

12 komentářů:

  1. Prosimtě, kolik že si na ten objezd dáváš času? Buď jsem to přehlídnul, nebo to tu nezmiňuješ, jen by mě to zajímalo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěl bych to stihnout do měsíce.

      Vymazat
  2. no, ještě, aby ses do mých milovaných Jeseníků nepodíval!!! ;o)

    OdpovědětVymazat
  3. Hele nechci te strasit, ale podle me jsou ty denni davky prilis vysoke a pokud bys skutecne vyrazil s timto casovym planem, tak brzy zjistis, ze ho nedodrzis. Pripocteme-li ruzne necekane prekazky (opravdu spatne pocasi, problem s uni, v lepsim pripade drobne zdravotni potize a unava - zpusobene predevsim tim dennim najezdem), pocital bych min. s dvema tydny navic a pro jistotu si neplanoval nic jineho na cely ten druhy mesic;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna včera (čirou náhodou v den mých narozenin :D ) jsme doprovázeli týpka na longboardu, který jede kolem republiky. Zanedlouho tu o tom bude článek. Už má 3/4 za sebou, je na cestě 22 dní a denně jezdí kolem 70 - 90 km.
      Rovnou jsme otestovali 125 mm kliky a na delší vzdálenosti jsou naprosto ideální. Kopce nejsou zas tak velký problém. Stejně se do těch prudších půjde pěšky tak jako tak.
      Po včerejším dlouhém rozhovoru s longboarďákem jsem výrazně zredukoval náklad. Troufám si říct, že 100% nepřesáhne deset kilo a možná se dostaneme i na nějakých 7-8.
      Těch 80 km je velice reálná hodnota. Samozřejmě to před tím několikrát vyzkoušíme (např. 5tidenní výlety s takovýma dávkama atd.) A bude se trénovat.
      A kdyby náhodou, prázdniny mají dva měsíce, takže "no stress" :)

      Vymazat
    2. Kdybych nebyl odpurce vselijakych priblblych blahopranicek, tak bych ti i klisoidne popral vse nejlepsi:)
      No jo ... na longboardu, tam se z kazdeho kopce vezes bez jakekoli prace a kdyz se nekde na okresce chytnes za valnik, jedes si jak kral. Na uni musis makat porad:) Ale samozrejme palec nahoru za takovy vykon.
      125 na 29 mozna, ale na 36? No ty tam stejne budes mit ty se dvema zavity, takze netreba resit.
      Jo, delka prazdnin se urcite bude hodit.

      Vymazat
    3. Ale skoro do každého kopce to musíš nést nahoru. A z toho kopce to taky není tak žůžový. S báglem na zádech se špatně brzdí atd. Navíc na uni je brzda, která z kopce maká za tebe. A s tím valníkem by byl sám proti sobě.
      Tuším, že KH dokonce dělá 36" se 125kama.
      Ale včera jsme o tom tak dumali a došli jsme k závěru, že ta 36" není zas až taková nutnost. S těma klikama jdou dělat divy. Není problém to hrnout dvacítkou a skvělé na tom je, že tě z toho tolik nebolí zadek, páč se jakoby držíš nad sedlem (víš jak to myslím, ne?).
      A když to můžeš hrnout dvacítkou a máš na to celý den, tak těch 80 dát musíš. Ikdybys dělal půlhodinové přestávky... Samozřejmě průměrná rychlost bude menší jak těch 20. My jsme naměřili něco kolem 16 km/h.

      Vymazat
    4. Teda to je mi zmen za poslednich par dnu. Co se pak stane za ten rok? Zmenite trasu na "Po hranicich kontinentalni EU" a vymenite jednokolky za skakaci boty, ne?

      Vymazat
    5. Skákací boty jsou v pořadí :-)
      Pokud se povede tohle, tak pak mám skutečně takovou vizi projet Evropu. A z Evropy pak do světa. Ale to už jsem hlavou hoooodně vysoko v oblacích.
      Ale to je účel toho blogu. Člověk si to čte od začátku a vidí, jak se věci vyvíjely, jak se vše měnilo...

      Vymazat
    6. Ja radeji sve starsi clanky nectu, protoze bych mel vsude potrebu na konec pridavat "edit:" a uvadet veci na pravou miru:)

      Vymazat
    7. Na to jsem moc lenošný. Ještě že tak! :)

      Vymazat