tag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post2392187627403925655..comments2023-12-31T10:19:19.194+01:00Comments on Na jednokolce kolem kousku světa: Nimbus Oracle 36" Tommyhttp://www.blogger.com/profile/14403371521093844734noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-64955182647797934282014-09-18T08:25:22.450+02:002014-09-18T08:25:22.450+02:00Mas na mysli tohohle typka?
http://www.unicyclist...Mas na mysli tohohle typka?<br /><br />http://www.unicyclist.com/forums/showthread.php?t=116153<br /><br />Sikovnej, o tom zadna, ale kdo vi, jak to bude s dlouhodobou odolnosti ramu. Preci jen asi nemel prostredky/cas atd. na nejake vetsi testovani, takze se brzy muze objevit nejaka konstrukcni vada. Ale pro nadsence, kteri radi zkousi nove veci, je to urcite zajimava alternativa.flycrosshttps://www.blogger.com/profile/16417916463238991155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-53657592236727784992014-09-17T21:11:29.185+02:002014-09-17T21:11:29.185+02:00A jéje Flycross... ten z nás udělá malý Jardy. :) ...A jéje Flycross... ten z nás udělá malý Jardy. :) Máš pravdu Tome, je to škoda že kutilové v Americe umí svařit a vyrobit v garáži lepší jednokolku, než sérioví výrobci. Snad se to časem zlepší a mouchy zmizí. Jinak já mám teďka doma QX, Impact a stařičkej Nimbus Tornádo a při srovnání - prostě ten Nimbus je vyrobenej nejlíp :) Na ostatní značky cenově nestačím (KH, M41, Triton...) Uninám zdar a já jdu opravovat qx brzdu.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00995061319075584762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-76829304806115130232014-09-16T13:37:18.406+02:002014-09-16T13:37:18.406+02:00Na uniforu jsem videl fotky nejake male holky, co ...Na uniforu jsem videl fotky nejake male holky, co jela na 36", takze nejaky mladoch s 50 kg by na tom mohl klidne radit;)<br />OK, pokud to zvlada tak vysoke tlaky, bude to asi cvaknuti odolne i pro vyssi vahove kategorie.<br />Bylo to tentokrat nejake kratke, takze jsem moc pracovniho casu nezabil:( Polepsi se.flycrosshttps://www.blogger.com/profile/16417916463238991155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-86787016132269526152014-09-16T12:16:50.329+02:002014-09-16T12:16:50.329+02:00Ty vole, kdo váží šedesát kilo a přitom je tak vys...Ty vole, kdo váží šedesát kilo a přitom je tak vysokej, aby na tom mohl jet? :D Nic, to nebudu řešit. Svým způsobem máš pravdu. Je tu ale jedno velké ALE. Na obrubníku to neprocvakneš, když tam máš 4 bary jako já.<br />Makat budeš!Tommyhttps://www.blogger.com/profile/14403371521093844734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-84247395492815029782014-09-15T20:07:56.305+02:002014-09-15T20:07:56.305+02:00Tak jsem na to mrknul a uznavam, ze na tech fotkac...Tak jsem na to mrknul a uznavam, ze na tech fotkach vypada trochu slizce, ale v realu to muze byt v klidu.<br />Jasny, ja jen, ze kdyby na tom jela nejaka lehka 60kg vaha, tak tam by bylo riziko cvaknuti plaste pres obrubnik mnohem nizsi a dotycny by popsany zpusob mohl praktikovat spise nez ty.<br />Ha, pribyla dalsi cast cesty, alespon budu mit v praci co cist:)flycrosshttps://www.blogger.com/profile/16417916463238991155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-64572924106934632682014-09-15T16:35:43.087+02:002014-09-15T16:35:43.087+02:00Přece necheš dát na tak hezkou jednokolku takovej ...Přece necheš dát na tak hezkou jednokolku takovej hnusnej plášť? Vypadá jak první gumy na auta, tehdá ještě bez vzduchu...<br />Máš recht. Navíc nejsem té "překážkovo-zdolávací" povahy ;)<br />To je fakt, ale myslím, že patnáct kilo sem a patnáct tam je tomu ráfku úplně jedno...Tommyhttps://www.blogger.com/profile/14403371521093844734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-66989214533127267282014-09-15T16:23:35.151+02:002014-09-15T16:23:35.151+02:00Ze bys zrovna ty dal na neco tak prizemniho jako j...Ze bys zrovna ty dal na neco tak prizemniho jako je vzhled, zvlaste u plaste, me velmi prekvapuje:-D<br />Ty se vlastne civilizaci maximalne vyhybas, takze to asi bude bez problemu.<br />Ale ne, jen jsi v nejakem clanku psal, ze mas asi 96kg (nebo jak to tam bylo) a to uz nejaka vaha je...flycrosshttps://www.blogger.com/profile/16417916463238991155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-18213152448422958342014-09-15T16:09:18.086+02:002014-09-15T16:09:18.086+02:00Je to věc názoru celej tenhle tentononc...
Krátce ...Je to věc názoru celej tenhle tentononc...<br />Krátce po návratu z dovolené toho černýho QXe naskladnili :) Je to jednoduché - nelíbí se mi vzhledově. Ale prý po silici jezdí lépe než Nightrider...<br />Naštěstí jsem přece ten slamák z vesnice, kde se ještě jezdí se žebřiňáky a kde lidi ještě neznají beton. Takže pan Ráfek může být v klidu.<br />Moment... to jako že jsem tlustej?!Tommyhttps://www.blogger.com/profile/14403371521093844734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-85867808395775881482014-09-15T10:28:18.473+02:002014-09-15T10:28:18.473+02:00Ha, jedini dva jednokolkari, ktere jsem videl na v...Ha, jedini dva jednokolkari, ktere jsem videl na vlastni oci, v jedne diskusi a jeste ve pri:) Je cas, aby to ten nejchytrejsi rozhodnul. Osobne se mi libi navarky na ramu - vydrzi vic nez d'brake a hlavne, kdyby z nejakeho duvodu nevyhovovaly, d'brake to jisti. Navic jaky naklad navic muze pro vyrobce byt je tam prdnout... Skoda, ze Nimbus se tomu asi bude (mozna je docasne) branit proto, aby prosazoval svuj system. d'brake vsak vitam a preji mu dlouhou vyrobni budoucnost, protoze je to jedina sance, jak si na uni muze dat kotoucovou brzdu clovek s uni jako ja. Staci koupit KH Spirits (plus brzdove komponenty a nejaky ten nastavec na uchyceni trmenu) a muzu vesele brzdit.<br />Recenze pekna, konecne jsem si v cestine pocetl, jak se jezdi na 36". Stroj samo take paradni, ale modra na Oracle 29" je stejne ta nejlepsi barevna varianta;)<br />P.S. Kdyby meli cernou QX variantu, koupil bys ji? Treba by ti tam dali i plast z Nimbusu... Co je na nem vlastne lepsiho, nez od QX?<br />P.P.S. Prejizdet obrubniky bez nadskoceni navic s tvoji vahou, to bude mit pan Rafek radost:)flycrosshttps://www.blogger.com/profile/16417916463238991155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-56086932148020157012014-09-14T13:18:51.011+02:002014-09-14T13:18:51.011+02:00Mýlíš se. Podstatný rozdíl v kvalitě je cena, kter...Mýlíš se. Podstatný rozdíl v kvalitě je cena, kterou jsou ochotni zaplatit zadavatelé zakázek (tedy Nimbus, KH atd.). Nikdo ti nevyrobí něco levně a přitom kvalitně. Ani Taiwan. A tím je bohužel Čína shazována coby největší šmejd šmejdů. Oni dokážou věci dělat kvalitně. Ale když jim za kvalitu nikdo nezaplatí, proč by to dělali? Navíc, nikdo by si nekoupil ten stejnej telefon, za kterej dá dneska plácnu 5 000, třeba za 20 000. Ano, byl by sice suprovej, odolnej, baterka by ti tam vydržela deset let... Ale za dva roky (plus mínus) si stejně koupíš novej. A tak je to se vším.<br />Já jsem třeba řešil řetězy na kole. Ano, existují titanové ultralehké a ultraodolné řetězy, které vydrží tisíce a tisíce kilometrů. Ale jeden takovej stojí přes deset tisíc. Proč bych ho kupoval, když můžu mít řetěz za 4 stovky a párkrát do roka ho vyměním... Tolik k problematice kvality.<br />Máš pravdu, že u d´brake dosedají destičky celou svojí plochou.<br />Taky jsem o podobné úpravě přemýšlel, ale uvědom si, že tohle není argument ve prospěch Nimbusu. To je stejný, jako kdybys řekl, že támhleto NOVÝ auto je skvělý, když mu upravíš brzdy. Já, coby zákazník, ale nechci přece nic upravovat. To si můžu rovnou doma na koleni začít stavět jednokolky, ne?<br />A další slovo do pranice - ten držák je vyrobený z Al6061, což je hliníková slitina. Všechny tyto materiály hodně rychle stárnou (u MTB rámu se udává životnost duralového rámu 5 let), ztrácejí pevnost a křehnou. Opět jsem se o tomto faktu přesvědčil na kole, kdy mi rám odešel do věčných lovišť. Připočti si únavu materiálu spojenou s napínáním (které v tomto případě není zrovna malé a v případě MUNI jednokolek přímo obrovské) a máš tu vysokou pravděpodobnost, že ti do těch pěti let praskne. Na druhou stranu... nic není věčné, že? :)<br />Netvrdím, že je to nespolehlivé, vždyť jsem to pořádně ani nevyzkoušel. Ale můj osobní, opakuji, osobní názor je ten, že ve členitém terénu bych se nechtěl spoléhat na d´brake.Tommyhttps://www.blogger.com/profile/14403371521093844734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-34673683167908860612014-09-14T12:31:00.203+02:002014-09-14T12:31:00.203+02:00Čína a Taiwan je právě docela podstatný rozdíl v k...Čína a Taiwan je právě docela podstatný rozdíl v kvalitě, ovšem taky v ceně. To je však v rukou hlavně importérů a výrobců, čemu dají přednost. Právě po naší debatě jsem se vnořil do problematiky d´brake vs navářka QX. Mě QX brzdí a nezlobí, ale měla by být o pár milimetrů níže, protože brzdný účinek není 100% (brzdové destičky nejsou svírány úplně celé). V praxi to není nějak zásadní problém, ale z hlediska výrobce by měli reagovat a udělat to lépe. U d´brake tvrdím, že 90% unerů nebude mít problém a u hardcore sjezdařů se taky dá upravit a přichytit konec d´brake vyrobenou tyčkou k rámu. Každopádně si myslím, že vůči výrobci by bylo fér mluvit o nespolehlivosti až ve chvíli, kdy to opravdu praskne. A o pivo, že nepraskne! :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00995061319075584762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-2673893007096856112014-09-13T12:22:34.691+02:002014-09-13T12:22:34.691+02:00Není zač. Snažil jsem se, recenze nejsou má silná ...Není zač. Snažil jsem se, recenze nejsou má silná stránka :)<br />Jestli Čína pro QX nebo Taiwan pro Nimbus, to je jedno. Záleží, kolik platí výrobci a taky kdo a jak to vymyslel. Proč se u QX navárka na brzdu nevydařila? Přece jsme to už řešili a tys tvrdil, že tvoje brzda je v cajku, ne?<br />Nimbus zavedl kotoučovky jako první, takže by to měli mít vychytaný. Je fakt, že to může dobře fungovat stejně jako třeba patka na přehazovačku na kole - když to někde náhodou urveš, neznehodnotí ti to celej rám.<br />Jasně, finguje to. Momentálně to funguje skvěle, ale ten hlavní důvod, proč bych u MUNI do tohoto nešel, je ten, že nikdy nevíš, jestli ti to nekřupne zrovna v té nejmíň očekávané situaci. Navárka na rámu se ti prostě jen tak nezlomí ať brzdíš jak chceš. Tady už ta pravděpodobnost je a dle mého názoru není nízká. Do terénu bych d´brake prostě nevzal. Nevěřím tomu.Tommyhttps://www.blogger.com/profile/14403371521093844734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8500132199230045940.post-84304151966371977302014-09-13T12:03:04.003+02:002014-09-13T12:03:04.003+02:00Tome díky za pěknou recenzi! Měl bych jen pár přip...Tome díky za pěknou recenzi! Měl bych jen pár připomínek. QX dělá dobré kopie jednokolek KH, jenomže ve špatné kvalitě v Čínské produkci. To co neokopírovali, tj. navářku na kotoučovku, se příliš nezdařilo. Oproti tomu Nimbus je kvalitou o třídu výše. Píšeš o D´brake že je to vysoce nespolehlivý systém, ale drží a neprasl, tak proč? Mimochodem, jiný systém na jednokolky bez navářek ani neexistuje. Všechno má své mouchy, ale lidi z Nimbusu to mají docela promyšlené a otestované. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00995061319075584762noreply@blogger.com